× سلام😍! به سایت شیدی خوش اومدی...

برای خرید و دیدن آموزش ها حتما باید وارد اکانتت بشی

[ ورود | ثبت نام ]
آموزش عروسک سازی با وسایل ساده

آموزش عروسک سازی با وسایل ساده

آموزش عروسک سازی با وسایل ساده

ساخت عروسک با حداقل لوازم میتونه اون رو به یک هنر همه جانبه و پرطرفدار تبدیل کنه!

از جمله لوازمی که میتونم به اونها اشاره کنم، جوراب – خز – پارچه – پارچه مخمل – کاموا – نمد – خمیر و ….!

آموزش عروسک سازی با وسایل ساده

آموزش عروسک سازی مبتدی

بخاطر ماهیت استفاده از لوازم ساده، به راحتی میتونین پا در دنیای عروسک سازی بزارین و خودتون رو محک بزنین.

مطمئنم که ویدیو منتشر شده در آپارات در زمینه عروسک سازی میتونه برات جذاب باشه . لینک ویدیو در آپارات 

حالا که قصد ورود به عرصه عروسک سازی رو داری باید بهت بگم که میتونی قدم قدم خودت رو توی این زمینه پیشرفت بدی. در ادامه قصد دارم در مورد تعدادی از ساده ترین لوازمی که امکان شروع و ساخت عروسک با اونها وجود داره صحبت کنم.

آموزش عروسک سازی با جوراب

یکی از تکنیک هایی که جهت ساخت عروسک، مخصوصا برای شروع استفاده میشه، کار با جوراب هست، درسته جوراب…

همین جوراب های شیشه ای یا پارازین که توی همه ی خونه ها در رنگ های مختلف پیدا میشه!

البته از مدل های دیگه هم میشه استفاده کرد، اما رنگ کرم ش بخاطر نزدیکی که به رنگ پوست داره، برای عروسک های آدمکی از محبوبیت بیشتری برخورداره.

آموزش عروسک سازی با خز

کار با خز میتونه یکم سطح بالاتر باشه، معمولا از خز برای عروسکای پولیشی مانند و عروسک های غیر آدمکی استفاده میشه، مثلا عروسک حیوانات مثل عروسک خرس تدی، عروسک خرگوش، عروسک زرافه و ….

عروسک سازی با پارچه مخمل

اگر برات سواله که پارچه مخمل چطور میتونه کاربرد داشته باشه، باید بگم که کاربرد های زیادی داره که میتونیم از اون توی سبک های مختلف عروسکی استفاده کنیم.

شاید بخوای بدونی چطور میشه با این لوازم واقعا عروسک ساخت و دنبال روش ساختشون باشی، صبر داشته باش… بهش میرسیم.

عروسک سازی با کاموا

کار با کاموا هم از اون دسته تکنیک ها و لوازم محبوب و پر طرفداره، البته که بصورت خرج کار هم استفاده میشه، مثل استفاده بجای موی عروسک

عروسک سازی با خمیر

یکی از جذاب ترین تکنیک ها و متریال عروسک سازی خمیره، این خمیر میتونه انواع مختلفی داشته باشه مثل خمیر پلیمری، خمیر هوا خشک و …، لازمه اشاره کنم به این مورد که کار با خمیر نیاز به تخصص و تمرین زیادی داره و جز سطح های پیشرفته و حرفه ای عروسک سازی محسوب میشه، مثل هنرمندان فعال در حوزه مجسمه سازی، از جمله سبک های عروسک سازی با استفاده از خمیر که میتونم بهشون اشاره کنم، عروسک ب ج د یا تمام مفصلی ، عروسک تلفیقی ( ترکیب خمیر و پارچه )، عروسک خرس تدی و …. اشاره کنم.

آموزش عروسک سازی در منزل با نمد

اما میرسیم به نمد، راجب نمد چقدر میدونی؟ نمد یه مدل پارچه مخصوصه، که بافت متفاوتی داره و بصورت ورقه هایی با ضخامت های متفاوتی ارائه میشه که کاربرهای مختلفی داره، از جمله استفاده هاش میتونم به ساخت کفش، ساخت بدنه و خرج کار در بخش های دیگه اشاره کنم.

جمع بندی

در نهایت عروسک سازی هنری جذاب و پرطرفدار بوده که تمامی علاقه مندان به راحتی هرچه تمام تر میتوانند پا در این عرصه بذارن و با حداقل امکانات استارت کار خود را بزنند، البته این مسیر با داشتن یک آموزش کامل و جامع و حرفه ای توسط یک هنرمند با تجربه چندین ساله و فعال در این حوزه، بشدت هموار میشه و سرعت پیشرفت شمارو چندین برابر میکنه، پیشنهاد میکنم برای شروع عروسک سازی از آموزش عروسک سازی رایگان استفاده کنید و با اطمینان و هدف محکم و دقیق تری وارد این عرصه بشید.

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است

آکادمی آموزش های شیدی

کامل ترین دوره های آموزش عروسک سازی در سبک های حرفه ای و متفاوت

اعتماد به ما

کلیه حقوق متعلق به سایت شیدی می باشد